Pagina's

zaterdag 20 oktober 2012

Waterval vlecht / Waterfall braid

Sinds ik de watervalvlecht heb ontdekt is het mijn favoriet. Ik houd er namelijk van om mijn haar uit mijn gezicht te hebben, maar wel los. De Watervalvlecht is daar ideaal voor. Iedereen die kan invlechten kan ook deze vlecht.



Begin met een scheiding waar je die wil hebben. Ik heb hier een middenscheiding gemaakt.



Vervolgens neem je aan één kant een plukje op.


Die verdeel je vervolgens in drieën.


Het eerste stukje vlecht je gewoon; rechts over midden, links over midden.






 Dan pak je een plukje haar bij de rechterpluk (invlechten) en breng je die over de middelste pluk.


Nu wordt het anders. De linker (onderste pluk) laat je loshangen. Je pakt nu een plukje naast dat linkerplukje en gebruikt dat als nieuwe linkerpluk. In plaats van nieuw haar bij de pluk te nemen, neem je een nieuwe pluk.








Zo ga je door tot je bij het midden van het achterhoofd komt. Nu steek je de vlecht vast met schuifspeldjes. Zorg er wel voor dat de speldjes niet te zien zijn!




Nu doe je hetzelfde aan de andere kant. Het lijkt nu net alsof het aan een stuk doorgevlecht is, terwijl dat niet zo is.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten