Pagina's

woensdag 26 september 2012

Naturel Make-up

Een naturel make-up mag in tegenstelling tot een no makeup make-up wel gezien worden. De kunst van naturel make-up is het corrigeren van punten die je niet mooi vind, zonder de make-up heel zwaar aan te brengen. De kleuren die hierbij gebruikt worden zijn natuurlijke tinten, voornamelijk bruin.

Basis

Je kunt een primer gebruiken onder je basis, maar omdat ik mijn foundation altijd meng met een dagcrème of moisturizer, doe ik dit niet. Rode vlekjes en donkere kringen onder je ogen werk je weg met een concealer (altijd een tint lichter dan je eigen huid).

Daarna breng je je foundation aan. Let op dat je die naar je hals uitsmeert, zodat je geen lelijke randen krijgt. Breng daarna een beetje poeder aan over de foundation, zodat de foundation goed blijft zitten. Dit is ook het moment dat je schaduw kunt aanbrengen onder je jukbeenderen (met een bronzer, bruine poeder of donkerdere foundation (doe dit voor je afpoedert)) als je dit graag wil. Ook een highlighter (lichte, reflecterende poeder) kun je nu op je jukbeenderen aanbrengen. Dit doe ik zelf niet, omdat mijn jukbeendere van zichzelf al goed zichtbaar zijn.

Ogen

Gebruik naturelle tinten, zoals bruin als oogschaduw. De manier waarop je het aanbrengt, hangt af van de besproken oogvormen. Aangezien ik hangende ogen en zware oogleden heb, doe ik het op deze manier:

Eerst breng ik een lichte kleur (room/creèmekleur) aan op mijn bewegend ooglid. Daarna gebruik ik een donkere kleur in mijn buitenste ooghoek, die ik omhoog uitwerk. Ook breng ik deze kleur aan in mijn arcadeboog, die ik daarna goed vervaag. Een middenkleur gebruik ik vervolgens om alles goed uit te laten lopen. Met een donkerbruin kohlpotlood breng ik een dun lijntje, zowel boven als onder aan, die ik daarna vervaag. Vervolgens breng ik een zwarte mascara aan; een dikke laag op mijn bovenste wimpers en een dun laagje op mijn onderste wimpers.



Vervaagd kohlpotlood onder en boven
Lichte oogschaduw

Donkere oogschaduw
Eindresultaat met mascara

Wenkbrauwen

Mijn wenkbrauwen teken ik licht bij en fixeer ik met een wenkbrauwgel.Ook breng ik de lichte kleur die ik op mijn ooglid heb gebruikt aan op mijn wenkbrauwbot.

Mond

Breng een naturelkleur lippenstift of lipgloss aan. Wanneer je lippenstift draagt, teken dan eerst de liplijn met een lippotloodje, zodat het niet zo snel uitloopt. Zelf ben ik meer een glossmeisje.

Blush

Breng een natuurlijke kleur blush aan op de appels van je wang (waar het opbolt als je lacht); de kleur die je eigen blos heeft, is meestal het mooist om te gebruiken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten